Çin, yüksek teknoloji ve üretim teknolojilerinde endüstriyel dönüşüm olarak gördüğü “Made in China 2025”le yaklaşık 10 teknoloji ağırlıklı stratejik sektörde başat rol oynamayı hedefliyor. Harran Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr. Mehmet Ali Koçakoğlu, “Made in China 2025”i ve Kuşak Yol Girişimi’nin 2021 yılını değerlendirdi. “Made in China 2025”in temel olarak üç aşamadan oluştuğunu kaydeden ve bu aşamalardan ilkinin 2025, ikincisinin 2035, üçüncüsünün 2049 olduğuna dikkat çeken Dr. Mehmet Ali Koçakoğlu, şöyle devam etti: “2025 aşaması özellikle eşitsizliklerin azaltılması ve teknolojik buluşlara önem verilerek katma değerli ürünlerin sayısının artması olarak hedeflenmiş. İkinci aşama yani 2035’te yüksek teknolojiden elde edilecek başarıların sonucunda orta düzeyli yüksek düzeyli ülke grubuna girme hedefi var. 2049’da ise inovasyon sonucunda elde edilecek başarılarla en üst düzeye çıkmak olarak belirlenmiştir.”
Çin’in son yıllarda yüksek teknolojiye yönelik gerçekleştirdiği yatırımlara değinen Koçakoğlu, hızlı trenler, elektrikli araçlar, şoförsüz araçların deneme aşamasından geçip çıkıp günlük hayatta görülen pratikler haline geldiğini, Çin’in kuzeyinde akıllı kentlerin kurulduğunu belirtti. Bu dönüşümün yolunu “Made in China 2025” konseptinin açtığını söyleyen Koşakoğlu, bu konseptin “Çin’de üretilen değil, Çin’de yaratılana dönüş” olarak ifade edildiğini ifade etti. Yürütülen çalışmalar ve hedefler noktasında Çin’in başarılı olduğunu dile getirdi.
Kuşak ve Yol Girişimi’nin 2021’de kat ettiği aşamaya ilişkin de açıklamalarda bulunan Koçakoğlu, Kuşak-Yol kapsamındaki ticaret trenlerinin ve sefer sayılarının 2021 yılında oldukça arttığını belirtti.