Son dönemde platformlar, büyük teknoloji şirketleri, içerik üretici ve tüketicileri arasındaki çekişmeleri takip ederken zihnimin fonunda hep bir Metin Şentürk şarkısı çalıyor; “Umudum dağların ardına kaçtı/seni sevdim feleğim şaştı/bu son damla bardağı taştı/maymun gözünü açtı.” Evet, gerçekten de maymun gözünü açtı. Bir tarafta WhatsApp verilerimizi paylaşacakmış telaşıyla ekilen -yalan yanlış da olsa- veri bilinci tohumları. Bir tarafta Apple ile Facebook’un kullanıcıyı reklam amaçlı takip edersin edemezsin kavgası ve şimdi bunlara eklenen Google’ın Fransa’da bazı haber kuruluşlarına telif ödemek zorunda kalması. Bütün bunlar hem içerik üreticilerinin hem de tüketicilerinin büyük teknolojiye karşı daha bilinçli ve örgütlü hareket edeceği bir dönemin başlangıcını muştuluyor. Terlikli patronlara, garajda kurulan şirketlere duyulan hayranlık yerini öfkeye bırakıyor. İnternetle birlikte hayata giren “her şey bedava, üzümü ye, bağını sorma ekonomisi” de artık daha fazla sorgulanıyor. Bu haftaki Köşe Vuruşu’nun meselesi de bu: Gazeteciler nasıl oldu da Google’dan telif isteyebiliyor, Apple neden tüketiciyi bilinçlendirmeye çalışıyor?